قسمت سوم آموزش زمینه‌های کاری گویندگی – نریشن

قسمت سوم آموزش زمینه‌های کاری گویندگی

 

 

سلام، علی حاجی پور هستم از آکادمی ‌گویندگان و به ویدئوی سوم از مجموعه‌ی زمینه‌های کاری گویندگی خوش‌آمدید. اگر ویدئوهای قبلی را ندیدید حتماً سری به پست‌های قبلی بزنید. در ویدئوی قبلی به مبحث کارهای تجاری گویندگی پرداختیم. در این ویدئو می‌خواهیم به زمینه‌ی کاری بزرگی بپردازیم و آن‌هم به نام متن‌خوانی یا نریشن است.

اول به این سؤال پاسخ بدهیم که نریشن چیست؟ شما را درگیر تعریف دقیق و ریشه‌یابی آن نمی‌کنم تا گیج نشوید. تعریف خیلی ساده‌ی نریشن این است که «شما از روی یک متن اجرا کنید.» همین‌که متنی را جلوی شما بگذارند و بگویند از روی آن بخوان، این می‌شود نریشن.

البته اینجا منظورمان از نریشن متن‌هایی است که به‌صورت مستقیم تجاری نیستند. مثلاً آموزش کار با یک دستگاه برای یک شرکت و ازاین‌دست کارها. البته به اجراهای رپورتاژ آگهی و موشن گرافیک و غیره هم نریشن می‌گویند ولی ما تعریف از نریشن را متن‌خوانی کارهای غیرتجاری می‌دانیم.

زمینه‌های کاری متعددی برای نریشن وجود دارد.

یکی متن‌های مختلفی است که به شما سفارش می‌دهند. از آموزش کار با یک وسیله یا گویندگی مستند یا اجراهای اینستاگرامی و تولید محتواهای شبکه‌های اجتماعی بگیرید تا تلفن گویایی که وقتی با شماره‌ای تماس می‌گیرند، صدای زیبای شما را می‌شنوند.

با این اوصاف طیف گسترده‌ای از کارها هستند که می‌توانید به‌عنوان نریشن سفارش بگیرید.

 

نریشن و کتاب صوتی

از زمینه‌های کاری که اخیراً به‌شدت در حال گسترش است، کتاب صوتی است. کتاب صوتی یعنی این‌که یک یا چند گوینده، متن یه کتاب را به‌صورت صوت ضبط کرده‌اند و کتاب را برای مخاطب خوانده‌اند. کتاب‌های صوتی‌ای که حرفه‌ای کارشده‌اند، گاهی آن‌قدر جذاب و عالی هستند که شاید دیگر خواندن کتاب به شما آن حس و حالی که گوینده‌ها توانسته‌اند به شما منتقل کنند را نداشته باشد. شنیدن کتاب‌های صوتی کم‌کم دارد جای خودش را بین مردم باز می‌کند. این را می‌توان از استقبال زیاد مردم از مارکت های آنلاین پخش کتاب صوتی مثل نوار، فیدیبو، کتابراه و طاقچه متوجه شد.

بسیاری از ناشرها به سمت صوتی کردن اغلب کتاب‌هایشان می‌روند و مردم هم به این سمت می‌روند که به‌جای خریدن کتاب فیزیکی، نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کنند. پس کتاب صوتی می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای شما باشد.

 

این هم از نریشن و زمینه‌های مختلف آن. در ویدئوی بعدی می‌خواهیم به هیجان‌انگیزترین کار در گویندگی بپردازیم. مطمئنم شما یا این‌کاره هستید یا دوست دارید این‌کاره باشید. حتماً منتظر قسمت چهارم این مجموعه باشید.

 

نظرات خود را راجع به این ویدئو برای ما بنویسید.

کتاب بزرگراه گویندگی، راهنمای عملی ورود به حرفه‌ی گویندگی و دوبلاژ و کسب درآمد از آن

مطلبی که خواندید بخشی از کتاب «بزرگراه گویندگی» بود.

می‌خواهید گویندگی و دوبله را شروع کنید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟

با گویندگی و تمام زمینه‌های کاری آن آشنا شوید، بهترین مدرس و کلاس را انتخاب کنید، تمامی مهارت‌های گویندگی را بشناسید یا با راه‌های کسب درآمد از گویندگی آشنا شوید!

حتما این کتاب را مطالعه کنید
این کتاب نقشه‌ی راه شما برای گوینده شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *