قسمت اول آموزش زمینه‌های کاری گویندگی

قسمت اول آموزش زمینه‌های کاری گویندگی

مقدمه ی مجموعه

قسمت اول

 

 

متن پیاده شده ویدئوهای بالا

گویندگان عزیز سلام. علی حاجی پور هستم از آکادمی گویندگان. خیلی از گوینده‌های تازه‌کار یا  علاقه‌مندان به گویندگی از ما می‌پرسند که زمینه‌های کاری گویندگی چیست؟ یا به‌جز مجری رادیو بودن در صداوسیما مگر چه‌کارهایی برای یک گوینده وجود دارد؟

من در هفت ویدئو قصد دارم زمینه‌های کاری گویندگی را برای شما توضیح بدهم.

 

قبلش بگذارید از حرفه‌ای‌های وب‌سایتمان بپرسم. به نظر شما چه پروژه‌هایی را به‌عنوان یک گوینده می‌شود انجام داد؟ حتماً برای ما در بخش نظرات همین مقاله بنویسید.

منتظر اولین ویدئو از این مجموعه کوتاه آموزشی باشید. می‌بینمتان

 

قسمت اول

سلام، علی حاجی پور هستم از آکادمی گویندگان و به ویدئوی اول از مجموعه‌ی زمینه‌های کاری گویندگی خوش‌آمدید.

قبل از این‌که بخواهم به زمینه‌های کاری به‌صورت موردی بپردازم، می‌خواستم به دسته‌بندی کلی‌تری از کارهای گویندگی به شما بدهم.

در کل زمینه‌های کاری گویندگی را می‌توان به دودسته‌ی کلی تقسیم کرد:

  • کارهای تجاری: که در آن اهداف مستقیم تجاری یا استفاده‌های بلندمدت از آن وجود دارد و مشتری با نمایش آن سودهای مستقیم زیادی به دست می‌آورد مثل تیزر، رپورتاژ آگهی و …
  • کارهای تولیدی یا غیرتجاری: کارهایی که اهداف مستقیم تجاری ندارند و از فروش آن‌ها یا پخش برای مخاطب کسب درآمد می‌کنند مانند کتاب صوتی، نریشن، پادکست و …

 

زمانی که شما با کارهای تجاری یا به‌طورکلی تیزرها سروکار دارید، مبالغ دریافتی شما معمولاً بالاتر می‌رود چون شما در ایجاد سود مستقیم برای مشتری دخیل هستید، دستمزد بیش‌تری هم طلب خواهید کرد. منظورم از سود مستقیم این است که مثلاً با دیدن یک تیزر تلویزیونی، برای آن شرکت چند ده یا چند صد میلیون تومان فروش ایجاد می‌کنید. گاهی دستمزد یک تیزر که اجرا می‌کنید با دستمزد اجرای بیست صفحه کتاب صوتی برابری می‌کند! به همین خاطر یکی از استراتژی‌هایی که می‌توانید برای سریع‌تر ثروتمند شدن داشته باشید، انجام بیش‌تر کارهای تجاری ست.

در نقطه‌ی مقابل کارهای تولیدی یا غیرتجاری است. این کارها به دلیل آن‌که مستقیم فروش ایجاد نمی‌کنند یا خودشان هم برای فروش مستقیم به مخاطب تولید می‌شوند. به همین خاطر دستمزدهای کم‌تری دارند.

 

در ویدئوی بعدی می‌خواهم یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال پول‌سازترین زمینه‌های کاری گویندگی را به شما معرفی کنم. حتماً منتظر ویدئوی بعدی ما باشید.

کتاب بزرگراه گویندگی، راهنمای عملی ورود به حرفه‌ی گویندگی و دوبلاژ و کسب درآمد از آن

مطلبی که خواندید بخشی از کتاب «بزرگراه گویندگی» بود.

می‌خواهید گویندگی و دوبله را شروع کنید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟

با گویندگی و تمام زمینه‌های کاری آن آشنا شوید، بهترین مدرس و کلاس را انتخاب کنید، تمامی مهارت‌های گویندگی را بشناسید یا با راه‌های کسب درآمد از گویندگی آشنا شوید!

حتما این کتاب را مطالعه کنید
این کتاب نقشه‌ی راه شما برای گوینده شدن است.

4 دیدگاه برای “قسمت اول آموزش زمینه‌های کاری گویندگی

  1. شادی زارعی گفته:

    کتاب بزرگراه گویندگی،بهترین و کاملترین استارت برای ورود به عرصه گویندگی ست،این کتاب رو خریدم، قیمتش نسبت به محتوای بسیار جامع و کاملی که داره،بسیاربسیار ناچیزه….ممنونم از جناب آقای حاجی پور عزیز🙏🙏🙏

    • علی حاجی پور گفته:

      درود بر شما سرکار خانم زارعی بزرگوار.
      سپاس از شما و لطفتون نسبت به بنده و کتابم. امیدوارم شما رو در بالاترین جایگاه‌های گویندگی ملاقات کنم.

    • علی حاجی پور گفته:

      سلام. سپاس از توجه و اعتمادتون. امیدواریم کتاب «بزرگراه گویندگی» برای شما مفید باشه.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *