قسمت دوم آموزش زمینه‌های کاری گویندگی – تیزر ها

قسمت دوم آموزش زمینه‌های کاری گویندگی

 

 

سلام، علی حاجی پور هستم از آکادمی گویندگان و به ویدئوی دوم از مجموعه‌ی زمینه‌های کاری گویندگی خوش‌آمدید. اگر ویدئوهای قبلی را ندیدید حتماً یه سر به پست‌های قبلی بزنید. در ویدئوی قبلی کارهای گویندگی را به دو بخش تجاری و غیرتجاری تقسیم کردیم. حالا می‌خواهیم در این ویدئو کارهای تجاری یا همان تیزر ها را باهم بررسی کنیم.

تیزر، رپورتاژ آگهی، آنونس و موشن گرافیک

به‌طورکلی به تبلیغاتی که در تلویزیون، رادیو، شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها پخش می‌شود، تیزر می‌گوییم. تیزرها کوتاه هستند و معرفی محصول، خدمت یا شرکت، برند یا سازمان هستند. از ده ثانیه تا یکی دو دقیقه می‌توانند باشند؛ یعنی حجم متنی معمولاً زیر دویست تا سیصد کلمه است.

حالا اگر این کار به همراه گرافیک متحرک همراه شود، به آن موشن گرافیک می‌گوییم.

اگر همین گویندگی روی تیزر یک فیلم قرار بگیرد به آن آنونس می‌گوییم.

اگر زمان تیزر بیش‌تر شود و مثلاً به سه تا پنج دقیقه برسد یا بالاتر از یک صفحه (چهارصد کلمه) شود، دیگر نام تیزر به آن اطلاق نمی‌شود. به این نوع تبلیغات رپورتاژ آگهی می‌گوییم.

 

عنوان گویی، تگ یا اسلوگان

گاهی هم پیش می‌آید که شما نام و شعار تبلیغاتی شرکت را می‌گویید. مثلاً گویندگان،وب‌سایت تخصصی آموزش گویندگی و دوبلاژ. به این کار عنوان گویی، تگ گویی یا اجرای اسلوگان می‌گوییم. اسلوگان به معنای شعار تبلیغاتی است. شرکت‌ها از این بخش می‌توانند تا سالیان سال در هر تبلیغ و محصولشان استفاده کنند. مثل وب‌سایت فیلمی که می‌تواند آن را روی همه‌ی فیلم‌هایش بگذارد. به همین خاطر و ماندگاری زیاد آن، معمولاً دستمزد خوبی برای هر عنوان گویی به شما تعلق می‌گیرد و حالت تجاری پیدا می‌کند.

 

در کل کارهای تجاری سود خیلی خوبی دارند و خیلی گوینده‌ها از همین کار درآمد چند ده‌میلیونی دارند. اجرای آن‌ها نیازمند داشتن توانایی‌های خاصی است که بتوانید طوری اجرا کنید که در عین طبیعی بودن، آن‌قدر جذاب باشد که شنونده یا بیننده را متقاعد کنید که کاری که می‌گویید را انجام بدهد.

این هم از دومین ویدئوی آموزشی زمینه‌های کاری گویندگی.

در ویدئوی بعدی می‌خواهیم نوعی از کار را به شما معرفی کنیم که بازار بزرگی دارد. ویدئوی بعدی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. می بینمتون

کتاب بزرگراه گویندگی، راهنمای عملی ورود به حرفه‌ی گویندگی و دوبلاژ و کسب درآمد از آن

مطلبی که خواندید بخشی از کتاب «بزرگراه گویندگی» بود.

می‌خواهید گویندگی و دوبله را شروع کنید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟

با گویندگی و تمام زمینه‌های کاری آن آشنا شوید، بهترین مدرس و کلاس را انتخاب کنید، تمامی مهارت‌های گویندگی را بشناسید یا با راه‌های کسب درآمد از گویندگی آشنا شوید!

حتما این کتاب را مطالعه کنید
این کتاب نقشه‌ی راه شما برای گوینده شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *