گوینده امریکایی به من چه گفت؟

گوینده امریکایی به من چه گفت

 

متن پیاده شده از ویدئوی «گوینده امریکایی به من چه گفت»

دوستان عزیز سلام. علی حاجی پور هستم از آکادمی گویندگان.

وب‌سایتی وجود دارد به اسم Omegle.com. این سایت امکانی را در اختیاری شما می‌گذارد که شما را به‌صورت تصادفی به افراد دیگری در سرتاسر دنیا وصل می‌کند. یکی از ویژگی‌های این وب‌سایت این است که شما می‌توانید موارد علاقه‌مندی‌تان را به وب‌سایت بدهید و وب‌سایت به‌صورت اتوماتیک شما را با شخص دیگری که همین علاقه‌مندی‌ها را دارد ارتباط بدهد و با همدیگر صحبت کنید.

من به این وب‌سایت سه کلیدواژه دادم: Voice over یعنی گویندگی Voice acting یعنی صدابازیگری و Voice Actor یعنی صدابازیگر.

 

من را به چند گوینده وصل کرد

من را به چند گوینده وصل کرد. از انگلستان، از هند، امریکا و یکی دو کشور دیگر.

با یک گوینده امریکایی صحبت کردم. از او شرایط آموزش گویندگی در آنجا، مراحل آموزش و مسائل دیگری را پرسیدم. او یک سری توضیحات به من داد. از او پرسیدم که سطح کنونی شما چیست؟

به من گفت که من یک سال است که شروع کردم و به‌تازگی یک‌قدم بزرگ در کار گویندگی‌ام برداشته‌ام.

چیزی که به ذهن من رسید و از او هم پرسیدم این بود. گفتم: شما یا یک پروژه‌ی خیلی خوب گرفته‌اید یا در یک شرکت خیلی خوب استخدام‌شده‌اید یا برای یک برند خیلی بزرگ کارکرده‌اید.

جوابش این بود که: نه هیچ‌کدام از این موارد نیست. من یک کار انجام دادم که یکی از نقاط عطف Career یا همان سابقه‌ی کاری من هست و آن‌هم این است: من یک دمو ریل (Demo Reel) حرفه‌ای ساختم!

 

تعجب کردم

واقعاً تعجب کردم. من انتظار داشتم آن مواردی که به ذهنم آمد را بگوید مثل کار برای یک برند بزرگ، استخدام یا حتی یک پروژه‌ی خیلی بزرگ مدنظرش باشد اما یک گوینده در امریکا این‌که یک دمو ریل داشته باشد، یعنی یک نمونه صدای جامع از صدای خود داشته باشد را یک‌قدم بزرگ در سابقه‌ی کاری‌اش می‌دانست.

اگر نمی‌دانید دمو ریل چیست حتماً ویدئوی دمو ریل یا آموزش ساخت مهم‌ترین ابزار بازاریابی گویندگی را در وب‌سایت و یا صفحه‌ی اینستاگرام آکادمی گویندگان ببینید.

ساختن یک دمو ریل خوب در امریکا برای یک گوینده یک‌قدم بزرگ محسوب می‌شود اما ما در ایران هنوز گویندگانی را داریم که علیرغم حرفه‌ای بودن در بحث گویندگی یا صدابازیگری یا دوبله، هنوز یک دمو ریل ساده از خودشان ندارند و این یک مشکل خیلی بزرگ برای گوینده‌های ماست.

از شما خواهش می‌کنم مبحث دمو ریل را واقعاً جدی بگیرید.

و بهتر است اضافه کنم در ادامه‌ی صحبتم به او گفتم که می‌دانستید خیلی از گویندگان ایرانی دمو ریل ندارند!

سرش را خاراند و پرسید: پس چگونه کار می‌گیرند؟

روند سفارش پروژه در ایران را که برایش توضیح دادم، یه لحظه هنگ کرد، خیره به دوربین گفت واقعاً؟ گفتم بله همین‌طوری است.

 

آنها صنف و اتحادیه دارند

صنف گویندگان در امریکا
صنف گویندگان در امریکا

در امریکا برای گویندگی یا صدابازیگری صنف و اتحادیه وجود دارد که ما در ایران متأسفانه نداریم و همین مسئله باعث شده که خیلی از کارهایمان در ایران روی روال خاص و منطقی پیش نرود.

ما سعی می‌کنیم در آکادمی گویندگان این مسائل را جا بیندازیم و امیدوارم که شما هم به‌زودی زود دمو ریل خود را حتماً با بهترین کیفیتی که فکر می‌کنید، آماده کنید و ان‌شاءالله کاری بکنید که بتوانید درآمد خیلی بیش‌تر و بهتری داشته باشید. یک‌بار دیگر توصیه می‌کنم اگر نمی‌دانید دمو ریل چیست یا این‌که چطور باید آن را بسازید، حتماً به ویدئو یا مقاله‌ای که در آکادمی گویندگان وجود دارد مراجعه کنید و آن‌ها را یا ببینید یا مطالعه کنید. مطمئنم اگر که شما دمو ریلتان را بسازید مثل آن گوینده امریکایی یک‌قدم بزرگ در کسب‌وکار گویندگی‌تان برداشته‌اید.

جهت مطالعه ی مقاله یا مشاهده ی ویدئو روی لینک زیر کلیک کنید:

«دموریل چیست و چگونه یک نمونه صدای عالی بسیازیم»

ممنون از این‌که این ویدئو را دیدید. اگر نظری راجع به این ویدئو دارید در بخش نظرات همین نوشته برای ما بنویسید.

2 دیدگاه برای “گوینده امریکایی به من چه گفت؟

  1. فرهان گفته:

    درود بر شما استاد خیلی خیلی ممنون که مطالب رو بروز و استاندارد تر ارائه میدید ! البته منظور بنده از بروز صرفا جدید نیست بلکه نو هست ! گاهی اوقات به دلیل کم بودن مطالب در این زمینه ها در وب فارسی میتونیم بگیم که مطالب مفید و استاندارد جدید و نو حساب میشن !😍

    • علی حاجی پور گفته:

      درود بر شما فرهان عزیز.
      خداروشکر که مطالب ما برای شما مفید بودن. ممنون بابت ارسال نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *