یک روز از زندگی گوینده امریکایی

یک روز از زندگی یک گوینده امریکایی

 

 

متن پیاده شده‌ی ویدئوی بالا

شاید برای شما جالب باشد بدانید یک روز زندگی گوینده در خارج از کشور چگونه می‌گذرد. گوینده‌ی مستقلی که به‌صورت آنلاین کار می‌کند و از طریق وب‌سایت‌های گویندگی آنلاین، آدیشن انجام داده و پروژه دریافت می‌کند. اگر شما هم به این مسئله علاقه‌مند هستید، با آکادمی ‌گویندگان همراه باشید.

 

یک روز از زندگی گوینده امریکایی

سلام من جان ماندلی، یک صداپیشه هستم.
من هرروز در اتاقم می‌نشینم و زندگی‌ام را با استفاده از میکروفون و صدایم می‌گذرانم. من این ویدئو را ساختم تا به شماها دیدی کلی بدهم از اینکه هرروز یه گوینده چطور می‌گذرد. چه شما علاقه‌مند به ورود به زمینه‌ی گویندگی باشید یا فقط کنجکاوید که ببینید یک صداپیشه چه‌کاری می‌کند. پس این هم یک جورایی نگاهی ست به «یک روز از زندگی یک گوینده (صداپیشه)»

در ابتدای هرروز دو کار هستند که باید انجام بدهم. اولی که حیاتی هم هست، باید قهوه‌ام را بخورم. هرروزم را با یک لیوان بزرگ قهوه شروع می‌کنم اما وقتی‌که زمان ضبط برسد مطمئن می‌شوم که لیوان را از اتاقک خارج کرده‌ام. دلیلش هم این است که نمی‌دانم می‌توانید این را بشنوید، صدا را تشدید می‌کند، و زمانی که من خیلی بلند صحبت می‌کنم، نه بلند برای کار بلکه به‌اندازه‌ای که در لیوان طنین ایجاد کند، لیوان صدا تولید می‌کند و توی ضبطتان می‌افتد. پس مطمئن می‌شوم که از استودیو خارجش کرده‌ام.
بعدش ، شماره دو، ایمیلم را چک می‌کنم و دنبال سفارش‌ها می‌گردم. وقتی من ایمیلم را چک می‌کنم خیلی از مشتری‌های قبلی سفارش کار فرستاده‌اند اما بیش‌تر از هر چیزی من زمان را صرف آدیشن برای کارهای جدید می‌کنم.

گوینده امریکایی جان ماندلی
گوینده امریکایی جان ماندلی

 

آدیشن

تقریباً هرکسی که در زمینه‌ی گویندگی فعالیت می‌کند به شما خواهد گفت که نود درصد کار را به آدیشن می‌گذرانیم و فقط ده درصد زمان را برای انجام پروژه‌ها می‌گذاریم. و آن ده درصد زمان، همه‌ی زمانی که گذاشتیم را توجیه می‌کند اما شما بیش‌تر زمانتان را دارید سعی می‌کنید که کار بگیرید. چه مثل من یک «گوینده مستقل» باشید چه یکی از گوینده‌های مطرح این صنعت در هالیوود باشید، دائماً باید آدیشن کنید. خیلی از گوینده‌ها به شما می‌گویند که شغلشان آدیشن کردن است و این کاری ست که انجام می‌دهم. با آدیشن ها شروع می‌کنم. وقتی سفارشی آمده، کارم شروع می‌شود برای مثال یک آدیشن را از شغلی
که قبلاً در آن انتخاب شدم را برای شما اجرا می‌کنم. فقط از روی متنی که نوشته‌اند می‌خوانم.

 

آدیشن تیزر تبلیغاتی

این یک تبلیغ سی‌ثانیه‌ای رادیویی است و یک اجرای هیجان‌انگیز می‌خواهند و… به ما می‌گوید که جمعه‌شب در بال پارک با خانواده خیلی خوش می‌گذرد و حتماً باید بیایید. این هم نمونه‌ی آدیشن این کاره. اول اسمم را میگویم «جان ماندلی» و معمولاً صداهای اضافی را ویرایش می‌کنم و آدیشن را انجام می‌دهم.

خیلی خب من آدیشن را ضبط کردم. دوباره می‌شنومش. مطمئن می‌شوم همه‌چیز سر جایش است. بخش‌هایی که نمی‌خواهم را ادیت می‌کنم و بعد همراه با مقدار دستمزدم، فایل را می‌فرستم و…

فراموشش می‌کنم! این کاری ست که شما هم باید انجام بدهید. باید آدیشنتان را ضبط کنید و بفرستید و بعدش آن را ازسرتان بیرون کنید و…

صبر کنید و امیدوار باشید که به شما پاسخ بدهند. من هر دفعه ضبط می‌کنم، بعدش می‌روم سراغ آدیشن بعدی و همین‌طور ادامه می‌دهم و هرروز سفارش می‌فرستند و من هم آدیشن می‌گیرم

جان ماندلی در استودیوی شخصی اش
جان ماندلی در استودیوی شخصی اش

 

صداپیشگی

کار قبلی بیش‌تر نمونه‌ای از کار گویندگی بود. الآن نمونه‌ی یک کار صداپیشگی و کاری که من معمولاً برای بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌ها می‌گیرم را به شما نشان می‌دهم. این سفارشی هست که برای یک شخصیت بازی انجام دادم و آدیشنش این‌گونه بود:
شخصیتی لوده و مستحکم و عجیب‌وغریب و خیلی شبیه جوکرِ بتمن بدون تقلید از آن را خواستند پس با توجه به این چیزی که فهمیدم، تمام سعی خودم را می‌کنم.

خیلی خوشحالم که این کار را گرفتم. چون خیلی خوش گذشت. این هم نمونه‌ای از آدیشن این کار:

«بهت اخطار داده بودم که پاتو از گلیمت درازتر نکنی، از اینکه برای من دردسر ایجاد کردی پشیمون میشی. اوه، دوست قدیمی من، باید می دونستم تو هم کمکشون می‌کردی. خیلی خب، از دست تو هم خلاص میشم. اینجا چکار می‌کنی؟ برو بیرون، خوش ندارم کسی بهم سر بزنه. دنبال چیزی می‌گردی؟ داری نگرانم می‌کنی»
خب من آدیشن را انجام دادم و فرستادم و خوشبختانه کار را گرفتم و واقعاً خوش گذشت
به‌هرحال، این هم نگاهی بود به کارهایی که من انجام می‌دهم. من کل روز این کار را انجام می‌دهم. من آدیشن می‌گیرم، کار می‌گیرم و ضبطشان می‌کنم. گاهی کارها کوتاه هستند، گاهی واقعاً بلند هستند ولی من، واقعاً از آن لذت می‌برم و این «یک روز از زندگی من به‌عنوان یک صداپیشه» (زندگی یک گوینده) بود. اسم من جان ماندلی است و متشکرم که ویدئو را دیدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *